https://www.instagram.com/the.real.cg.lagar.mat/ Isterband med dillstuvad potatis 👌

Även om det Ă€r grynkorvens dag idag sĂ„ tokar jag till det och ut ett inlĂ€gg om isterband...

Det finns fÄ rÀtter som sÄ tydligt förknippas med svensk husmanskost som isterband med stuvad potatis. Den hÀr klassiska kombinationen Àr bÄde enkel att tillaga och otroligt smakrik.

SĂ„ nĂ€r morsan och hennes man kom förra torsdagen pĂ„ besök var jag sugen pĂ„ isterband. Och vilken tur att jag hade köpt pĂ„ mig ett par paket av @elloilammhult nĂ€r jag var pĂ„ @korvfestivalen.se đŸ€©

Och hela hÀrligheten serverades pÄ tallrikar frÄn @koketcetera

🛒 Ingredienser
Isterband
900 g kokt, skalad potatis
25 g smör
2 msk vetemjöl
3 dl mjölk
2 dl vispgrÀdde
2 msk dijonsenap
salt
svartpeppar
1 kruka dill

Senap och rödbetor till servering

đŸ”Ș Tillagning
Stek isterbanden eller kör dem i airfryern (som jag gjorde)

SkÀr potatisen i mindre bitar

SmÀlt och frÀs smöret i en kastrull

Vispa ner mjölet i smöret

HÀll pÄ mjölk och grÀdde

Koka upp och lÄt sjuda i 3 minuter under omrörning

SmaksÀtt med senap, salt och peppar

LÀgg potatisen i sÄsen, vÀrm försiktigt upp under omrörning

LÄt det vÀrmas i nÄgra minuter, tills potatisen Àr varm

Hacka dillen grovt. TillsÀtt dillen precis innan servering
🛎
Servera isterbanden med stuvad potatis, rödbetor och senap
đŸœ

Missa inte nÄgot inlÀgg eller recept genom att
Följa 👉 @the.real.cg.lagar.mat ✨
LĂ€gga till @the.real.cg.lagar.mat som favorit 🌟

Sen skulle jag bli superglad om du
Gillar 👍
Sparar recept 🍝
Kommenterar 💬
Delar inlĂ€gg đŸ€©

#isterband
#dillstuvadpotatis
#rödbetor
#senap
#stuvadpotatis
#husmanskost
#svenskhusmanskost
#middagstips
#matinspiration
#middagsinspo
#sjuktgott
#korv
#lunch
#middag
#matobak_se
#tbt
#throwbackthursday
#grynkorvensdag
#grynkorv
https://www.instagram.com/the.real.cg.lagar.mat/


https://www.instagram.com/p/DBOpo7nij5P/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=blogger

Kommentarer

PopulÀra inlÀgg i den hÀr bloggen

👕 TĂ€vling 👕 Som du kanske sett i de senaste inlĂ€ggen sĂ„ har jag ( @the.real.cg.lagar.mat ) haft lite sköna tishor som representerat matrĂ€tten jag lagat... Och nĂ€r du bĂ€r exempelvis en Korv Stroganoff t-shirt samtidigt som du lagar den rĂ€tten sĂ„ smakar det godare (eventuellt inte sant) Vad som Ă€r helt sant Ă€r att tishorna Ă€r riktigt sköna och det finns ett stort urval av tryck (inte bara matrelaterade) 😃 Och nu kan du vinna valfri T-Shirt frĂ„n @serioust.se TvĂ„ lyckliga vinnare kommer slumpmĂ€ssigt bli utvalda i denna lottning. Det enda du behöver göra Ă€r 1. Gilla och spara detta inlĂ€gget 2. Följ @serioust.se 3. Tagga en polare och nĂ€mn ett tryck frĂ„n www.serioust.se som skulle passa henne eller honom 👕 Du fĂ„r tagga sĂ„ mĂ„nga du vill och varje kommentar med en ny taggning Ă€r en "lott" 👕 Du kan Ă€ven öka chansen att vinna genom att dela i stories, glöm inte att tagga @the.real.cg.lagar.mat och @serioust.se ! TĂ€vlingen pĂ„gĂ„r till torsdag 21/9 och vinnarna meddelas dagen efter via DM av mig och inget annat konto. TĂ€vlingen Ă€r inte sponsrad, stödd eller administrerad av eller knuten till varken Instagram eller Facebook (Meta). Gillar du mitt konto fĂ„r du gĂ€rna följa @the.real.cg.lagar.mat 🙏 #t-shirt #tshirt #tĂ€vlingar #giveaway #tĂ€vla #tĂ€vlaochvinn #win #vinna #pris #tĂ€vlingstips #tĂ€vlingsdags #giveaways #överraskning #vinn #vinnare #utlottning #serioust