https://www.instagram.com/the.real.cg.lagar.mat/ Ostfestivalen i Göteborg – En ostoppbar ostfest 🧀

Igår kastade jag mig in i en värld av krämighet, smak och oändliga ostmöjligheter på den fantastiska @ostfestivalen.se i Göteborg!

Det var som att kliva in i ett ostparadis, där luften var fylld med doften av lagrade delikatesser och nöjda ostnjutare.

Från det ögonblick jag klev in genom dörrarna kände jag mig som ett barn på julafton. Överallt fanns det ost i alla dess former och färger: hårda, mjuka, blåmögelostar, getostar, ko-ostar, you name it!

Jag provade allt från milda och krämiga till starka och smakrika. Mina smaklökar dansade en lycklig tango och jag kände mig som den lyckligaste ostälskaren i världen.

Men det var inte bara osten som stod i centrum. Utbudet av korvar, marmelader, glögg och honung var minst lika imponerande!

Och för att inte tala om dryckerna! Vin, öl, cider – allt fanns där för att skölja ner de goda smakproverna och förhöja smakupplevelsen.

Om du är ett fan av ost är Ostfestivalen i Göteborg ett måste! Det är en fantastisk möjlighet att upptäcka nya favoriter, lära sig mer om ost och umgås med andra ostälskare. Jag kan varmt rekommendera den ❤️

När vi väl kom hem så blev det en repris från förra fredagen med laxnuggets och fisktacos 👌

Sedan blev det såklart en ostbricka 😍🧀

Några frågor till er kära följare:
* Vilken är din favoritost?
* Har du varit på Ostfestivalen?
* Vilken ostsort skulle du vilja prova?
Dela gärna dina tankar och erfarenheter i kommentarerna nedan! ⬇️

#ostfestivalen #göteborg #ostälskare #matfest #gourmet #ostparadis #ostorgie #ostlover #cheeselover #foodie #ostlycka

📸 @agebrink

Utställare:
@cityysterietgbg
@hotelldahlia
@kungsbackaysteri
@sverigesgardsmejerister
@arlaunika
@skurogardsmejeri
@havtornsdelikatesser
@gbgnyabryggeri
@falkopings_mejeri
@gardsmejerietsanda
@bryggerietigoteneab
@fransverige.se
@toverudmathantverk
@ravenochosten
@nilsoscarbrewery
@bjorkenas_mathantverk
@hagarnasmejeri
@gasenemejeri
@jurssmejeri
@bredsjobla
@svenskadryckesakademien
@kopingsmusteri
@facciagrassa
@baravin.nu
@mestiza_gbg
@ingegerdsostkaka
@greenlifebyanna
@hjulsjo103
@rjnarproducerat
https://www.instagram.com/the.real.cg.lagar.mat/


https://www.instagram.com/p/DBA6LSkCNaH/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=blogger

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

👕 Tävling 👕 Som du kanske sett i de senaste inläggen så har jag ( @the.real.cg.lagar.mat ) haft lite sköna tishor som representerat maträtten jag lagat... Och när du bär exempelvis en Korv Stroganoff t-shirt samtidigt som du lagar den rätten så smakar det godare (eventuellt inte sant) Vad som är helt sant är att tishorna är riktigt sköna och det finns ett stort urval av tryck (inte bara matrelaterade) 😃 Och nu kan du vinna valfri T-Shirt från @serioust.se Två lyckliga vinnare kommer slumpmässigt bli utvalda i denna lottning. Det enda du behöver göra är 1. Gilla och spara detta inlägget 2. Följ @serioust.se 3. Tagga en polare och nämn ett tryck från www.serioust.se som skulle passa henne eller honom 👕 Du får tagga så många du vill och varje kommentar med en ny taggning är en "lott" 👕 Du kan även öka chansen att vinna genom att dela i stories, glöm inte att tagga @the.real.cg.lagar.mat och @serioust.se ! Tävlingen pågår till torsdag 21/9 och vinnarna meddelas dagen efter via DM av mig och inget annat konto. Tävlingen är inte sponsrad, stödd eller administrerad av eller knuten till varken Instagram eller Facebook (Meta). Gillar du mitt konto får du gärna följa @the.real.cg.lagar.mat 🙏 #t-shirt #tshirt #tävlingar #giveaway #tävla #tävlaochvinn #win #vinna #pris #tävlingstips #tävlingsdags #giveaways #överraskning #vinn #vinnare #utlottning #serioust